ورقهای HPL  تولید شده در شرکتهای بین المللی دارای انواع مختلف و برای مصارف گوناگونی هسنتد.

الف) از پر استفاده ترین این ورقها روکش HPL است که برای تکمیل تولید MDF ،   PVC و صفحات رویی کابینت  و در ضخامت 4/0 تا 5/0 میلیمتر تولید شده و توسط شرکتهای تولیدی طی فرآیندهای خاص روی MDF یا ورقهای PVC  خام پِرس (postform) می شوند و محصول نهایی از با کیفیت ترین محصولات و قابل استفاده در سیستمهای کابینت آشپزخانه،  پارتیشن بندی، دربهای اتاقی کابینتهای ضد آب و سایر مصارف است.

این روکشها در رنگها و طرح های متنوع با انواع بافتهای نهایی (finish) از بافتهای ساده مات، های گلاس، بافت چوب، سنگ، متالیک و بافتهای فانتزی و طرحدار برای سلیقه ها و مصارف گوناگون تولید می شوند.

ب) ورق های HPL ضخیم (compact laminate) که معمولا از ضخامت 3 تا 26 میلیمتر به صورت یک رو یا دو رو تولید می شوند و قابلیت پرس روی ورقهای دیگر را نداشته و به تنهایی قابل استفاده هستند.

این ورقها با قسمت میانی متراکم و بدون خلل و فرج خود به رنگهای قهوه ای یا سیاه از ورقهای روکش HPL که قسمت میانی از خرده های چوب  تشکیل شده قابل تفکیک و شناسایی است.

لایه رویی این ورقها همانطور که گفته شد، در طرحها، رنگها و بافتهای مختلف قابل تولیدند.

ورق های HPL ضخیم (compact laminate) بنابر کاربرد در صنعت ساختمان خود به چند محصول مختلف تقسیم می شوند که به بعضی از پر کاربرد ترین آنها اشاره می کنیم:

  • ورق های HPL داخلی (interior) : این ورقها با ضخامت 3 تا 12 میلیمتر و بیشتر برای اجرای پارتیشن سرویس بهداشتی، دوش و رختکن، کابینت، کمد و مبلمان فضاهای بهداشتی، روشویی های صفحه ای، انواع درب سرویس در فضاهای عمومی، نمای داخلی و اتاقهای تمیز استفاده میشوند.
  • ورق های HPL خارجی (exterior) : ضخامت این ورقهای معمولا 6 تا 10 میلیمتر بوده و با داشتن لایه آنتی UV انتهای کار، از هرگونه تغییر در رنگ بر اثر تشعشعات خورشیدی مصون هستند.
  • ورق های HPL آزمایشگاهی (Lab Grade) : ورقهای آزمایشگاهی که انواع آزمونهای مقاومت شیمیایی، فیزیکی، الکتریکی و … را گذرانده و در ضخامت 19 و 20 میلیمتر تولید شده اند، معمولا در اجرای صفحات رویی سکوبندی آزمایشگاهی مورد استفاده قرار میگیرند و با توجه به خاصیت ضد اسیدی، بازی، باکتری و مقاومت فیزیکی بالای خود در آزمایشگاههای صنایع مختلف استفاده می شوند.

شرکت کابین گستر رز تمرکز خود را بر روی ورقهای HPL  ضخیم (غیر روکش) قرارداده و بویژه از ورقهای  HPL داخلی (interior) در ساخت درب و پارتیشن سرویس بهداشتی HPL، کمد رختکن (Locker) روشویی های صفحه ای، جاکفشی، نیمکت (Bench)، انواع پارتیشن ضد آب برای محیطهای بهداشتی استفاده می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شش =